New York oppsummering

Tirsdag

Dagen startet gryttidlig med busstur fra Playa del Carmen til Cancun klokken 5 sammen med Inga,Elina og Trine. Deretter gikk ferden videre til JFK og New York. Etter ha brukt endel tid p studere airtrain-og subway rutene kom vi oss omsider opp av undergrunnen og til Rockefeller Center. Derifra gikk vi til hostellet vrt. Hadde absolutt ikke hye forventninger,s jeg ble positivt overrasket da jeg kom inn. Bortsett fra rommene vre. Du fr hva du betaler for for si det snn. Etter ha ftt inn 2 store kofferter inn gikk det ikke ann g forbi hverandre en gang. Kyeseng som hres ut som den skulle knekke hver gang man satt seg i den, aircondition som "lekket" inn kulde hele tiden, skittent gulv og en radiator som ikke kunne bli sltt av nr den frst var kommet p. Etter litt rominspeksjon gikk vi ut for spise middag og for utforske byen litt.

Rommet vrt p Vanderbilt Hostel

Onsdag

Jeg og Inga bestemte oss for ta Subwayen helt ut til Queens for shoppe p et kjpesenter vi hadde sjekket ut p nettet. Butikkene jeg hadde bestemt meg for dra innom p forhnd var Urban Outfitters, Victora Secret, forever 21 og Pacsun. Det ble brukt utrolig med penger for si det snn. Vi fant ogs de butikkene i NY-sentrum senere s da ble jeg enda blakkere en planlagt. Alt i alt var dette en veldig bra dag.

Torsdag

Da gikk vi hele gjengen for se p Times Square. En helt fantastisk plass! Ble bare stende se me rundt en god stund. Her fant vi mange nye butikker,og brukte da enda mere penger. Verdt det sier jeg bare. P kvelden dro vi p Broadway for se "Phantom Of The Opera". Vi kjpte orchestra plasser,men kunne gjerne ha vrt litt lengre framme. Showet var veldig bra! Anbefales :-)

Eline,Trine og Inga

P Broadway

Fredag

Fredagen startet tidlig med en guidet tur rundt om i New York. Noen av stedene vi beskte var Ground Zero,Chinatown og Empire State Building. Vi gikk ogs av bussen p flere steder for g litt for oss selv og se oss rundt. En annen grunn var at bussene var sinnsykt kalde! Det var bare tak over halve bussene og temperaturen i NY var skrekkelig lav. Alt for kaldt for min del.

Ground Zero

Chinatown

I Chinatown fikk vi den ekleste maten jeg har sett. Kyllingen hadde alle beina og det rant blod. Verste av alt var at vi mtte betale 15 % i tips for denne forferdelige maten her.

Fra Empire State Building

Lrdag

Dagen startet med den vanlige frokosten min i usa; pannekaker. Men uten all den ekle sirupen. Deretter ble vi gende rundt omkring for se oss rundt. Planen var egentlig ta en annen tour-buss som skulle ta oss opp til Uptown,men pga kulden fristet det rett og slett ikke. Eline og Trine skulle reise tilbake til Playa en dag fr oss, s vi gikk tilbake til hostellet tidlig. Etter de hadde dratt gikk jeg og Inga p MOMA (Museum Of Modern Art). Der var det litt av hvert for si det slik,men noe av det var interessant og spennende. Senere p kvelden var det tid for Earth Hour p Times Square,og vi trosset kulden for f med oss det. Det var vel ikke verdt det akkurat. Det var ikke s mange av lysene som ble slkt. Merket nesten ingen forskjell. Men det er jo kult si man var der ved Earth Hour da ;-)

m&m's

Moma

Etter lysene ble slukket

Sndag

Det var tid for hjemreise , og jeg og Inga ruslet av grde med koffertene vre til Subwayen. Vi kom oss omsider til JFK,men mange timer for tidlig.6 timer for vre eksakt. Det var s kaldt i New York og vi flte ikke for g rundt med koffertene i byen siden vi mtte sjekke ut uansett. Etter 4-5 tider var det endelig tid for boarding. Eller? "There's a problem with the engine. Therefor we must delay the flight with 30 minutes". De 30 minuttene ble tilsammen 3 timer. Flyet var i tillegg iskaldt da vi kom oss ombord. Ikke min beste flytur. Men synet av New York fra luften var helt fantastisk! Noe s utrolig nydelig.

I♥ NEW YORK

7 kommentarer p "New York oppsummering"

Postet av: liinee96
Mange fine bilder ! :)
31.03.2011, 18:51
URL: http://liinee96.blogg.no
Postet av: Ingrid
h . heldiggris :-) Jeg har alltid hatt lyst til dra til New york ! Det ser ut til at dere hadde det fint. Den kyllingen s ikke noe god ut. Drlig gjort at dere mtte betale 15% i tips for noe uspiselig :-)
31.03.2011, 18:56
URL: http://www.ingriidlerstad.blogg.no
Postet av: Ida og Hedda :-*
fine bilder

kommenter tilbake?
31.03.2011, 19:02
URL: http://www.idaoghedda.blogg.no
Postet av: miaboye
du er heldig, fine bilder :)
31.03.2011, 19:31
URL: http://miaboye.blogg.no
Postet av: Karoline
Jeg vil til New York!!!!!!!!
31.03.2011, 19:35
Postet av: Cecilia
Kjempemoro se bilder og lese bloggen din om oppholdet i New York, kjempesynd vi ikke fikk mtt dere der (Inga forklarte sikkert at vi ble stuck i Miami). S ut som dere kosa dere, selv om det var kaldt! Den uka vi var der, var vren i anmarsj s var heldigvis litt sol og en del varmere :) Kos deg videre i Mexico, regner med vi mtes nr du besker Inga i Trondheim etter hvert ;) Oddbjrn hilser ogs! Stor klem fra Cecilia
04.04.2011, 22:21
Postet av: Monica
Cecilia:

Ja,fikk hre det av Inga. Veldig kjedelig da! Dere var heldige som fikk litt varme og sol i hvert fall :-)

Regner med det blir et besk eller to opp til Trondheim ja,s det skal ikke bli noe problem ;-) Du fr hilse tilbake!